نحوه انجام تمیز کردن اجاق گاز آشپزخانه برقی

siavashmousavi
۱۸ آذر, ۱۳۹۹
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

امروز میخواهیم به نحوه انجام تمیز کردن اجاق گاز آشپزخانه بپردازیم.مثل اکثر آشپزهای خانه، شما هم احتمالاً عاشق بریز بپاش و شلختگی در حین پخت و پز در آشپرخانه هستید. اما بعد از اتمام آشپزی از آن متنفر هستید. اگر از مرتب کردن اجاق گاز آشپزخانه برقی قابل اعتماد خود غافل شوید، مواد باقیمانده، چربی و خاک با گذشت زمان جمع می شوند و سفت و خشک می شوند. و تلاش برای تراشیدن آن می تواند به سیم پیچ ها و سطح آن آسیب برساند.

خوشبختانه تمیز کردن صفحه های اجاق گاز برقی راحت تر از نمونه های گازسوز است. به علاوه شما نگران مسدود شدن دستگاه جرقه زنی نباشید. نسخه های رویه شیشه ای با یک پارچه آغشته به صابون ظرف و یک اسکراب جوش شیرین به یک کش رفتن سریع پاسخ می دهند. یکی با مشعل های سیم پیچ فلزی کمی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. مخصوصاً اگر مدتی از زمان حل آن نگذشته باشد. بنابراین ما بهترین روش برای حل آن را بیان کردیم. شما در کمترین زمان تمام خواهید شد و آماده هستید که یک دستورالعمل جدید را امتحان کنید، مهم نیست که چقدر آشفته باشد.

 

ابزار و مواد برای پاک کردن اجاق گاز آشپزخانه

  • پارچه ظروف بدون پرز
  • صابون ظرف مایع
  • جوش شیرین
  • لیسه آشپزخانه
  • پد تمیز کننده آشپزخانه
اجاق گاز آشپزخانه

مرحله 1

صفحه های اجاق گاز آشپزخانه برقی به گونه ای طراحی شده اند که خود تمیز شوند. برای ممانعت از ریختن نشت، ابتدا به آرامی با پارچه تمیز و بدون پرز مرطوب با آب پاک کنید (یک تی شرت قدیمی بسیار عالی عمل می کند!). سپس تمام وسایل آشپزی را از اجاق گاز آشپزخانه خارج کنید، مشعل ها را به بالا تبدیل کرده و آنها را برای دو تا سه دقیقه روشن بگذارید. گرمای زیاد باعث از بین بردن بیشتر اوضاع می شود. وقتی قسمت اجاق گاز کاملاً سرد شد ، باقیمانده مانده را با یک پارچه تازه پاک کنید.

 

گام 2

بعد، سیم پیچ مشعل را با یک حرکت سریع کشش و بلند کردن از سوکت جدا کنید. اگر به راحتی خارج نشدند ، برای راهنمایی حذف به کتابچه راهنمای cooktop مراجعه کنید. ( اکثر کتابچه های راهنما به صورت آنلاین در دسترس هستند. کافی است با ساخت اجاق گاز و شماره مدل آن را جستجو کنید.)

 

مرحله 3

یک ظرف را در محلول آب گرم و صابون ظرف خیس کنید. مشعلهای اضافی اجاق گاز را منقبض کنید و مشعلها را به آرامی بشویید، مواظب باشید که از خیس شدن پریز جلوگیری کنید. به هر حال این برق است! با کشیدن یک پارچه تمیز ، مرطوب و بدون پرز برای شستشو دنبال کنید. اگر مشعل های شما تند و تیز به نظر می رسد ، به مرحله 5 بروید، در غیر این صورت، به مرحله 4 ادامه دهید.

 

مرحله 4

هنوز با خام روبرو هستید؟ 1/2 فنجان جوش شیرین را با 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ و قابل پخش ایجاد کنید. مشعل های اجاق گاز را با استفاده از این ماده تمیز کننده ملایم بپوشانید و به مدت زمان 20 دقیقه “وقت صرف کنید” بگذارید. سپس یک پارچه تمیز و بدون پرز را مرطوب کرده و با استفاده از آن خمیر را پاک کنید ، بعد از چند بار عبور آبکشی کرده و از سوکت جلوگیری کنید.

 

مرحله 5

در حالی که خمیر جوش شیرین کار خود را انجام می دهد، سطح زیر سیم پیچ ها را تمیز کنید. در صورت لزوم بقایای غذا را با احتیاط با وسایل آشپزی برداشته و سپس سطح را با یک پد تمیز کننده ملایم و کمی خمیر جوش شیرین بشویید (برای راهنمایی سریع نحوه شلاق زدن به مرحله 4 مراجعه کنید). خمیر را با یک پارچه تمیز و مرطوب برداشته و با یک پارچه تازه خشک کنید. در آخر ، مشعل های تمیز و خشک را دوباره به پریزها وصل کنید و با اجاق گاز آماده پخت خواهید شد!

عادت کنید که به محض خنک شدن تخته آشپزی نرده ها را پاک کنید و هفته ای یک بار آن را کاملا تمیز کنید. به این ترتیب هیچ کس از رازهای آشپزی کوچک شما آگاه نخواهد شد. البته مگر اینکه به طور تصادفی لوبیاها را بریزید!

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.