بهترین وسایل آشپزی برای اجاق گاز های شیشه ای

siavashmousavi
۱۸ آذر, ۱۳۹۹
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

اجاق گاز های شیشه ای یک انتخاب محبوب هستند. زیرا سطح صاف آنها براق است و به راحتی تمیز می شوند. امروزه، بیشتر اجاق گاز های برقی موجود در بازار دارای سطوح پخت و پز شیشه ای هستند. این اجاق گاز ها محکم و ساخته شده اند تا در برابر تغییرات مکرر و چشمگیر دما مقاومت کنند. با این حال، آنها هنوز هم در معرض خراش قرار دارند و حتی می توانند به طور بالقوه خرد شوند. بنابراین مهم است که به نوع ظروف آشپزی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های مختلف موجود و همچنین توصیه های ما در مورد بهترین وسایل آشپزی اجاق گاز های شیشه ای ، در ادامه مطلب مطالعه کنید.

 

اجاق گاز

مجموعه وسایل آشپزی در انواع مختلفی از مواد موجود است. اگرچه این تفاوت ها ظریف به نظر می رسند، اما برخی از مواد برای انواع مختلف پخت و پز مناسب ترند و می توانند تأثیر زیادی در وعده غذایی شما داشته باشند. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید کدام ظروف مناسب برای آشپزخانه شما مناسب است.

 

فولاد ضد زنگ

از مدت ها قبل فولاد ضد زنگ به دلیل عدم واکنش پذیری و مقاومت چشمگیر، یکی از مواد محبوب آشپزی بوده است. در دمای بالا عملکرد خوبی دارد و در حفظ گرما نیز بسیار عالی عمل می کند. از آنجا که بدون روکش است ، هیچ نگرانی در مورد خراشیدن ظروف استیل ضد زنگ خود با وسایل آشپزخانه استاندارد ندارید. نگهداری از فولاد ضد زنگ تا حد زیادی آسان است و به طور معمول در ماشین ظرفشویی ایمن نیست.

با این حال ، قابلمه ها و قابلمه های ساخته شده از فولاد ضد زنگ منحصر به فرد می توانند هدایت ضعیفی داشته باشند ، به همین دلیل محصولات رده بالاتر دارای یک هسته آلومینیومی با روکش های فولاد ضد زنگ هستند تا توزیع یکنواخت گرما را فراهم کنند. این نوع ظروف را اغلب سه لایه یا سه لایه می نامند به دلیل سه لایه بودن ، گزینه های 5 لایه و حتی 7 لایه نیز موجود است. پایه لایه ای یک پایه محکم ایجاد می کند که بعید است کمانش کند.

 

آلومینیوم

ظروف آلومینیومی محبوب هستند زیرا سبک هستند ، رسانایی گرمای بسیار خوبی دارند و اغلب با قیمت پایین در دسترس هستند. ظروف آلومینیومی به طور معمول آنودایز می شوند ، به این معنی که برای جلوگیری از خوردگی فرایند کنترل اکسیداسیون را طی کرده است. نتیجه نهایی یک سطح صاف و بادوام است که هیچ واکنشی به غذاهای اسیدی نشان نمی دهد. به دلیل ماندگاری بالا ، می توان آن را با انواع وسایل آشپزخانه بدون خراش استفاده کرد. آلومینیوم بدون روکش می تواند باعث تغییر رنگ و طعم نامطبوع مواد غذایی شود ، بنابراین بیشتر محصولات موجود در بازار امروز دارای پوشش محافظ ضد چسب هستند. آلومینیوم اغلب در هسته ظروف فولادی ضد زنگ پیشرفته برای بهبود رسانایی گرما استفاده می شود. با این حال سازگار نیست ، مگر اینکه با فولاد ضد زنگ پوشیده شده باشد.

 

مس

مانند ظروف آلومینیومی ، ظروف مسی به دلیل قابلیت هدایت گرما در حد عالی ، پخت و پز را نیز فراهم می کند. در حالی که گلدان های مسی بدون روکش جلوه زیبایی دارند ، مس در تماس با غذاهای قلیایی و اسیدی واکنش نشان می دهد ، که می تواند بر شکل ظاهری و عطر و طعم غذا تأثیر بگذارد. قابلمه های مسی بدون روکش نیز برای اینکه جلوه آنها صیقلی باشد ، نیاز به نگهداری زیادی دارند و شستن آنها در ماشین ظرفشویی توصیه نمی شود. قابلمه ها و قابلمه های مسی که با فولاد ضد زنگ پوشانده شده اند ، بدون نیاز به واکنش و نگهداری ، مزایای مس را ارائه می دهند.

 

تیتانیوم

ظروف تیتانیوم به دلیل استحکام و وزن سبک ، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. این ماده به اندازه فولاد ضد زنگ محکم است و بعید است که خورده شود. با این وجود بسیاری از محصولات موجود در بازار با تیتانیوم خالص ساخته نمی شوند. ظروف تیتانیومی دو نوع وجود دارد.

 

  • ظروف آشپزی تیتانیوم خالص دارای هسته تیتانیوم هستند. و گاهی با لایه ای از سیلیکون سرامیک پوشانده می شوند. این سبک و سبک است اما توزیع یکنواختی ندارد.
  • ظروف تقویت شده تیتانیوم پایه آلومینیومی دارند. اما از سطح پخت و پز تزریق شده با تیتانیوم برخوردار هستند. تیتانیوم باعث می شود آلومینیوم دوام بیشتری داشته باشد و قابلیت های نچسب را افزایش دهد.

سرامیک

ظروف سرامیکی واقعی برای استفاده در اجاق گاز های شیشه ای توصیه نمی شوند زیرا بافت خشن آن می تواند به سطح آسیب برساند. با این حال ، بیشتر محصولات موجود در بازار که با عنوان سرامیک شناخته می شوند. در واقع سرامیک نیستند بلکه فلزی با پوشش سیلیکونی هستند. که باعث ایجاد سطح پخت نچسب می شوند. آنها به عنوان جایگزین ایمن و سالم برای مواد نچسب سنتی مانند تفلون به بازار عرضه می شوند.

چدن

ظروف چدنی به دلیل توانایی مقاومت و حفظ دمای بالا مورد علاقه آشپزهای حرفه ای و آشپزهای خانگی است. ماهی تابه های چدنی با دوام هستند و اغلب برای نسل ها منتقل می شوند. مانند سرامیک های سنتی ، چدن بدون روکش به دلیل بافت ناصافی خطر خراش اجاق شیشه ای شما را دارد. ظروف چدنی با پوشش چینی یا مینا ، برای کاهش خطر صدمه ، یک پوشش صاف را فراهم می کند. برای کسانی که قصد خرید یک ظرف چدنی بدون روکش و بدون روکش را دارند. برخی از تولید کنندگان ظروف آشپزی خود را قبل از چیدمان قرار می دهند تا پایان آن صاف و استفاده از آن روی اجاق گاز شیشه ای شما امن باشد.

 

هنگام انتخاب بهترین وسایل آشپزی برای اجاق گاز های شیشه ای چه نکاتی را باید در نظر گرفت

قبل از شروع خرید وسایل آشپزی اجاق شیشه ای خود، برخی از ملاحظات اصلی را بسنجید. اگرچه تصور اینکه همه ظروف آشپزی به طور یکسان عمل می کنند آسان خواهد بود، فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید هنگام خرید بهترین وسایل آشپزخانه برای آشپزخانه خود چه نکاتی را باید به خاطر بسپارید.

 

قطعات در مجموعه

مجموعه های وسایل آشپزی می توانند از سه تا 15 مورد یا بیشتر داشته باشند ، اما مجموعه مناسب به نیازهای خاص شما بستگی دارد. برای کسانی که به خانه های اول خود نقل مکان می کنند و یا می خواهند همه وسایل آشپزی موجود خود را جایگزین کنند. یک مجموعه گسترده تر با طیف گسترده ای از اندازه قابلمه مفید است. اگرچه برخی از مجموعه ها تعداد زیادی قطعه را به رخ می کشند، اما مهم است که به این فکر کنید که از کدام قابلمه ها و قابلمه ها به احتمال زیاد استفاده می شود. کسانی که فضای ذخیره سازی محدودی دارند از مجموعه تجزیه شده ای استفاده می کنند که فقط موارد ضروری را شامل می شود.

برخی از موارد اصلی که باید در یک مجموعه جستجو کنید، ماهی تابه یا قابلمه 10 تا 12 اینچی ، قابلمه 3 تا 4 چهارم و قابلمه استور 8 تا 10 چهارم است.

 

سطح و عمق پخت و پز

نوع سطح پخت و پز شما تا حد زیادی به پخته شدن بستگی دارد.

  • سطوح پخت و پز غیر قابل انعطاف برای پختن تخم مرغ و پنکیک و همچنین هر غذای ظریف دیگری که نمی خواهید به ظرف بچسبد مفید است. همچنین به شما امکان می دهند هنگام پخت و پز روغن کمتری استفاده کنید. این سطوح مستعد خراشیدن هستند. بنابراین از ظروف استنلس استیل که باعث آسیب رساندن به پوشش می شوند. استفاده نکنید که معمولاً از نوع پلی تترا فلورواتیلن (تفلون) یا سرامیک است.
  • سطوح پخت و پز فولاد ضد زنگ بدون روکش دوام بیشتری دارند و برای قهوه ای شدن گوشت و سبزیجات ایده آل هستند.

ممکن است متوجه دستورالعمل هایی شده باشید که به شما آموزش می دهند برای بعضی از کارهای آشپزخانه از یک “گلدان ته سنگین” استفاده کنید. به طور معمول ، این به معنی گلدان یا ظرف است که دارای چندین لایه از فولاد ضد زنگ و یا آلومینیوم یا مس برای رسیدن به هدایت گرمایی ایده آل است. مجموعه وسایل آشپزی که به صورت سه لایه ، 5 لایه یا 7 لایه به بازار عرضه می شوند دارای ته سنگین هستند.

 

مواد و ویژگی ها را کنترل کنید

همانطور که در قابلمه ها از مواد مختلف متنوعی استفاده می شود ، دسته های آن نیز از همین دسته است.

  • دستگیره های فولادی ضد زنگ می توانند درجه حرارت بالا را تحمل کنند و به طور معمول از نظر اجاق گاز و ماشین ظرفشویی ایمن هستند. گرچه ممکن است داغ شوند ، بنابراین دستمال های اجاق گاز خود را به خصوص هنگام پخت و پز با حرارت بسیار بالا دستی نگه دارید.
  • دسته های راحتی گرفتن به صورت ارگونومیکی ساخته شده اند تا مانع قابلمه ها و قابلمه های شما شود. آنها به طور معمول از پلاستیک یا سیلیکون ساخته می شوند. برخلاف دستگیره های فولاد ضد زنگ ، این دسته نمی توانند در برابر گرمای زیاد اجاق گاز یا مرغ گوشتی مقاومت کنند. برخی از آنها برای کنترل گرمای تا 350 درجه ساخته شده اند.
  • دستگیره های لمسی خنک می توانند یکپارچه یا قابل جابجایی باشند و اطمینان حاصل کنند که دمای دسته جدا از گرمای ظرف کنترل می شود. آنها می توانند از فولاد ضد زنگ ، سیلیکون و سایر مواد ساخته شوند. بسته به مواد ، ممکن است ایمن در اجاق گاز نباشند یا نباشند.

ویژگی های درب اجاق گاز

در حالی که برخی از مجموعه های ظروف دارای درب فلزی هستند. بسیاری از گزینه های موجود در بازار امروزه با درب های شیشه ای شفاف ارائه می شوند. که مزایای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد مراقب چیزهای پخت و پز باشید. با این وجود سنگین تر و شکستنی تر هستند. برخی از گزینه های سطح بالاتر شامل درب های شیشه ای معتدل هستند که دارای طرح های ضد شکن هستند. درب های فولادی ضد زنگ اغلب می توانند دماهای بالا را تحمل کنند. در حالی که درب های شیشه ای بسته به نوع دسته ها ، غالباً حداکثر ظرفیت گرما 350 درجه دارند.

درپوش ها می توانند بصورت منفذ یا غیر تخلیه باشند . درب های تهویه شامل یک سوراخ یا سوراخ کوچک است که اجازه می دهد بخار خارج شود. این از جوش آمدن مایعات جلوگیری می کند. درب های بدون تخلیه از تنش محکمی برخوردار بوده و اطمینان حاصل می کنند که تمام رطوبت باقی مانده است.

وزن اجاق گاز

وزن مورد توجه عمده برخی از آشپزهای خانگی است ، به ویژه آنهایی که تحرک محدودی دارند. برای برخی از کارهای آشپزی ، مانند تهیه کرپ ، یک تابه سبک وزن می خواهید که به راحتی بتوان آن را مانور داد. برای سایر روشهای پخت و پز ، مانند پختن آرام خورشت یا گوشت بزرگ ، ظروف پخت و پز سنگین ترجیح داده می شوند. برخی از آنها ظروف سبک را سبک ترجیح می دهند زیرا مدیریت آنها هنگام انجام ظروف راحت تر است. گزینه های سبک ظروف آشپزی شامل نچسب سنتی ، سرامیک ، آلومینیوم و تیتانیوم است. در حالی که گزینه های سنگین تر شامل مس ، فولاد ضد زنگ و چدن است.

تطبیق پذیری

بعضی از آشپزها ممکن است بخواهند در ظروف آشپزی سرمایه گذاری کنند. که می توانند روی اجاق شیشه ای استفاده شوند. و در عین حال در گرمای زیاد اجاق گاز نیز عملکرد خوبی دارند. ظروف چدنی ، چدنی روکش دار و ظروف از جنس استنلس استیل عموماً در معرض اجاق گاز نیستند. به شما این امکان را می دهد که هنگام دمکردن یا پختن آرام از اجاق گاز به اجاق بروید. تابه های نچسب به طور سنتی از نظر اجاق گاز ایمن نبوده اند. گرچه بسیاری از مجموعه های مدرن می توانند گرمای متوسط ​​تا 350 درجه را کنترل کنند. برخی از مجموعه های ظروف آشپزی برای استفاده در اجاق گازهای القایی و همچنین اجاق گازهای برقی و بهینه شده است. که اگر هرگز سوئیچ کنید گزینه ای همه کاره را فراهم می کند.

زیبایی شناسی

با توجه به اینکه مجموعه وسایل آشپزی می تواند سرمایه مالی قابل توجهی باشد. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که یکی از آنها را متناسب با سلیقه زیبایی شما خریداری کرده اید. اگر آشپزخانه شما به لوازم استیل ضد زنگ مجهز است. وسایل آشپزی از جنس استنلس استیل تطبیق پذیر می توانند جلوه ای براق و مدرن داشته باشند. ظروف مسی و چدنی مینا کاری شده ظاهری کلاسیک دارند. که باعث می شود ظرف های تزئینی عالی همراه با کاربردی برای پخت و پز باشند. بسیاری از مجموعه های ظروف نچسب دارای پایه های متنوعی در رنگ ها هستند. که به سبک های دکور روشن و گزیده ای وام می دهند.

سهولت تمیز کردن

بسیاری از مجموعه های ظروف در ماشین ظرفشویی ایمن نیستند. به ویژه فولاد ضد زنگ به دلیل عملکرد خوب در ماشین ظرفشویی معروف است. بسیاری از افراد قابلمه ها و قابلمه های خود را با دست تمیز می کنند. بنابراین مهم است که تمیز کردن یک ماده را آسان یا دشوار بدانید. سطوح ناخنک را می توان به راحتی با آب و صابون تمیز کرد. در حالی که گزینه های ضد زنگ ممکن است کمی چربی آرنج بیشتری داشته باشند.

ظروف چدنی به سختی تمیز کردن شهرت دارند و در مورد چگونگی انجام این کار نظرات متناقضی وجود دارد. هرگز نباید ظروف چدنی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و از استفاده صابون برای تمیز کردن آن خودداری کنید. مگر اینکه قصد دارید آن را دوباره چاشنی کنید.

قابلمه های سبک وزن راحت تر می توانند در ظرفشویی مانور دهند. در حالی که سنگین ترها غیر قابل تحمل هستند.

برترین ها

توصیه های زیر تمام ملاحظات ذکر شده را شامل می شود. از جمله قطعات موجود در مجموعه، سطح پخت، وزن، زیبایی و تطبیق پذیری. این لیست انواع مختلفی از ظروف آشپزی درجه یک را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما کمک کند یکی از موارد مناسب و نیاز خود را پیدا کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.