8 نکته جالب و تمیز کردن مایکروویو

siavashmousavi
۹ آذر, ۱۳۹۹
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

در سال 1947، یک رستوران در بوستون اولین مایکروویو را آزمایش کرد. از آن زمان برای صنایع غذایی ضروری شد.

مهم است که از مایکروویو نیز مراقبت کنید. تمیزبودن دستگاه  اطمینان حاصل می کند که هیچ کد بهداشتی را نقض نمی کنید و عمر مایکروویو را افزایش می دهید.

 

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه می توانید اجاق مایکروویو خود را تمیز کنید.

 

1. خرده مواد غذایی را تمیز کنید

اولین قدم قبل از شروع تمیز کردن مایکروویو خود، پاک کردن خرده ریزهای اضافی است. اگر ابتدا خرده مواد غذایی اضافی را بردارید در زمان تمیز کردن صرفه جویی خواهید کرد.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک حوله یا دستمال کاغذی برداشته و تمام خرده های آن را از مایکروویو جمع کنید.

 

2. قطعات جدا شونده را بردارید

هنگامی که همه خرده ها را از مایکروویو خارج کردید، وقت آن است که قطعاتی را که ممکن است به تمیز کردن نیاز داشته باشند خارج کنید.

اکثر مایکروویو ها دارای سینی های چرخان قابل جدا شدن هستند که این امر آسان تر شدن و تمیز کردن را انجام می دهد. قبل از برداشتن هر یک از قطعات، مطمئن شوید که کتابچه راهنمای تولید کنندگان را می خوانید تا دستورالعمل های خاص را بیاموزید.

برای شستن سینی چرخشی، از صابون ماشین ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید. می توانید با استفاده از اسفنج یا ظرف بشقاب به آرامی سینی را بشویید.

اگر سینی فوق العاده چرب است، قبل از اینکه بخواهید آنرا اسکراب کنید، آن را چند دقیقه در آب و صابون ظرف خیس کنید. اگر چربی از بین نرود می توانید بگذارید چند دقیقه بیشتر خیس بخورد.

قبل از اینکه سینی را دوباره در مایکروویو قرار دهید، مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

 

3. سپرده های غذایی سرسخت را دریافت کنید

بعد از اینکه از همه خرده های شل مراقبت کردید و سینی را جدا کردید، وقت آن است که با رسوبات لجبازی مواد غذایی مقابله کنید.

این کار را با حوله یا اسفنج خشک امتحان نکنید. باید یک حوله یا پارچه میکروفیبر بگیرید و آن را در صابون ظرف و آب گرم خیس کنید.

اگر مدتی از آخرین تمیز کردن مایکروویو گذشته باشد، این کار کمی چالش برانگیز است. برای این کار سعی نکنید از حوله کاغذی استفاده کنید زیرا فقط خرد می شود.

با گرفتن پارچه، تمیز کردن فضای داخلی مایکروویو را شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که هر سطح را اسکراب می کنید و از قرار گرفتن در داخل دریچه ها جلوگیری می کنید.

دریچه ها از مدار داخلی دستگاه محافظت می کنند. اطمینان حاصل کنید که فقط از یک پارچه نرم استفاده کرده و از هرگونه اسکراب که باعث خراش داخل مایکروویو می شود خودداری کنید.

به عنوان مثال، باید از استفاده از چاقو برای از بین بردن هر غذایی که گیر کرده است خودداری کنید.

 

4. یک تمیزکننده مایکروویو تهیه کنید

از آنجا که شما باید اطمینان حاصل کنید که مایکروویو تجاری شما به درستی تمیز نشده است ، باید به طور دوره ای از یک تمیز کننده تجاری استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که برای تمیز کردن اجاق گاز معمولی نمی توانید از پاک کننده تجاری مایکروویو استفاده کنید.

فرمول پاک کننده مایکروویو به جلوگیری از تجمع غذا کمک می کند و تمیز کردن آن آسان تر می شود. هنگام استفاده از تمیز کننده، اطمینان حاصل کنید که برای نتیجه بهتر از دستورالعمل های روی برچسب پیروی می کنید.

اگر پاک کننده مایکروویو در دسترس نیست، شما می توانید از جوش شیرین و آب به عنوان یک رایحه طبیعی استفاده کنید. یک خمیر از جوش شیرین و آب ایجاد کنید و با استفاده از یک حوله تمیز فضای داخلی را بمالید.

برای تمیز کردن جوش شیرین اضافی، از یک حوله مرطوب و تمیز استفاده کنید.

 

5. مایکروویو خود را با آب جوش تمیز کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هیچ چیز بدتر از تمیز کردن مایکروویو با غذای سخت و پوسته چسبیده به دیواره ها نیست. برای سهولت در تمیز کردن، باید غذای گیر کرده را نرم کنید.

بهترین راه برای خلاص شدن از آن غذای پوسته ای ایجاد ابر بخار است. برای شروع کار بدون آب تمیز کننده آب و آبلیمو فقط نیاز دارید.

1 1/4 فنجان آب و 1/4 فنجان آب لیمو را قرار دهید و آن را در یک ظرف مایکروویو قرار دهید. از آنجایی که می خواهید آب جوش بیاید و آن را به مدت هفت دقیقه روی بالا قرار دهید.

بعد از اینکه آب به مدت هفت دقیقه جوشید ، بگذارید آب برای مدت 5 دقیقه در مایکروویو بماند. این کار تمیز کردن قسمت داخلی دستگاه را برای شما بسیار راحت می کند.

کافی است یک حوله مرطوب را گرفته و فضای داخلی دستگاه را پاک کنید. اگر در اولین تلاش همه مواد غذایی از بین نرفتند ، می توانید این روند را تکرار کنید.

 

6. قسمت خارجی مایکروویو را تمیز کنید

اگرچه می خواهید داخل مایکروویو را در اولویت قرار دهید، اما نمی توانید از قسمت بیرونی آن غافل شوید.

خوشبختانه می توانید از همان محصولی که برای تمیز کردن سایر سطوح آشپزخانه استفاده می کنید، برای تمیز کردن قسمت بیرونی مایکروویو استفاده کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که محصولاتی که استفاده می کنید به دستگاه شما آسیب نمی رساند. محصولات سبز یا دوستدار محیط زیست بهترین استفاده در مایکروویو است.

 

7. مایکروویو را گردگیری کنید

تشکیل گرد و غبار اضافی در قسمت خارجی نیز می تواند به مایکروویو آسیب برساند. اگر گرد و غبار زیادی در پشت مایکروویو جمع شود، می تواند به مکانیسم آسیب برساند.

قبل از اینکه دستگاه را غبارگیر یا تمیز کنید، باید آن را از دیوار جدا کنید.

برای گرد و غبار کردن فضای خارجی، باید از یک پارچه مرطوب یا یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید. شما باید مایکروویو را با استفاده از یک پارچه خشک خشک کنید.

فراموش نکنید که گرد و غبار اضافی بند ناف را نیز پاک کنید. لازم نیست گرد و غبار بند ناف را مرتباً تمیز کنید. می توانید همزمان با گردگیری سایر وسایل آشپزخانه مایکروویو را گردگیری کنید.

 

8- قسمت های دیجیتالی مایکرووید را با احتیاط تمیز کنید

نحوه تمیز کردن نمای خارجی به نوع مایکروویو شما بستگی دارد. در مدل های جدید نمایشگر شماره دیجیتال پیچیده ای وجود دارد که اگر مراقب نباشید ممکن است آسیب ببیند.

اطمینان حاصل کنید که صفحه دیجیتال دستگاه را با دقت تمیز کرده اید تا آسیبی به سنسورها وارد نشود. اگر از مواد شیمیایی سخت استفاده می کنید ، می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. بهتر است از فرمول آب و صابون یا پاک کننده مخصوص دستگاههای دیجیتال استفاده کنید.

بر روی دسته مایکروویو، شما باید از دستمال مرطوب ضد باکتری استفاده کنید زیرا بسیاری از افراد تمایل به لمس آن دارند.

 

نتیجه

اکنون که می دانید چگونه مایکروویو خود را تمیز کنید، وقت آن است که باعث درخشش آن شوید.

ابتدا با از بین بردن خرده ریزهای سست، سینی چرخش را برداشته، رسوبات اضافی مواد غذایی را تمیز کرده و قسمت خارجی آن را پاک کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.