چگونه اجاق گاز آشپزخانه خود را انتخاب کنیم؟

siavashmousavi
۱۸ آذر, ۱۳۹۹
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

وقتی که قصد خرید اجاق گاز آشپزخانه جدید را گرفته اید، اغلب در بین انتخاب یک اجاق گاز آشپزخانه معمولی یا یک برقی قرار می گیرید. هر یک از موارد مثبت و منفی خود را دارد. بسیاری از موارد نه تنها به بودجه شما ، بلکه اولویت شخصی شما، نوع غذایی که می پزید، فضای آشپزخانه و غیره بستگی دارد .

قبل از بررسی عواملی که فرد باید قبل از انتخاب آنها در نظر بگیرد، ابتدا تفاوت بین دو نوع اجاق را درک کنیم.

جوانب مثبت و منفی اجاق گاز معمولی

مثبت  منفی
می توانید سطح شعله را ببینید ناامن ، به خصوص با بچه های اطراف.
در پخت و پز حتی کمک می کند. اگر افرادی مبتلا به آسم یا آلرژی باشند ، می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.
اجازه می دهد تا همزمان چندین چیز را بپزید. کار با اجاق گاز می تواند کمی مشکل باشد.
حتی در هنگام قطع برق کار می کند. نیاز به نصب خطوط سوخت گران قیمت دارد.
ارزان تر از اجاق های برقی. تمیز کردن و نگهداری اجاق گاز می تواند زمانبر باشد.

اجاق گاز آشپزخانه

جوانب مثبت و منفی اجاق گاز برقی

مثبت منفی 
ظاهری مدرن ، براق و معاصر. اجاق های برقی در گرمایش و سرمایش کند هستند.
بسیار مناسب است ، به خصوص در تمیز کردن و نگهداری. هنگامی که عملکرد بین اجاق گاز و گاز مقایسه می شود ، مورد اول بهتر کار می کند.
یک انتخاب عالی برای افرادی که عاشق پخت هستند. شما باید در ظروف با کیفیت جداگانه سرمایه گذاری کنید تا بتوانید به درستی آشپزی کنید. شما نمی توانید از ظروف چدنی قدیمی خود استفاده کنید.
این اجاق ها در مقایسه با اجاق گازها از نظر مصرف انرژی بیشتر عمل می کنند. نیاز به یک خط برق با ولتاژ مورد نیاز است.
سطح گرما ، به ویژه گرمای کم به طور ثابت حفظ می شود. از این رو ، برای پختن غذا مناسب است. لازم است به یاد داشته باشید که پس از اتمام پخت و پز ، اجاق گاز را خاموش کنید. در حرارت کم نمی درخشد و به نظر می رسد خاموش است. 

اجاق گاز آشپزخانه

فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب اجاق گاز آشپزخانه در نظر بگیرید:

قبل از تصمیم گیری در مورد نوع اجاق گاز مناسب برای آشپزخانه، این عوامل را کاملاً ارزیابی و ارزیابی کنید. 

انتخاب اجاق گاز آشپزخانه مناسب با فضای آشپزخانه

فضای موجود در آشپزخانه شما یک انتخاب مهم برای انتخاب هر یک از این اجاق ها است. اجاق های برقی معمولاً فضای ذخیره سازی زیر دارند. اجاق گاز برقی و معمولی هر دو در اندازه های مختلف – معمولی ، کوچک ، متوسط ​​، بزرگ و کوچک عرضه می شوند. اندازه اجاق را بر اساس فضای موجود انتخاب کنید.

 

 تفاوت قیمتی اجاق گاز برقی در مقابل گاز معمولی

اجاق های برقی از اجاق گاز قبل از قیمت بیشتری دارند. اما همچنین باید هنگام تصمیم گیری هزینه های عملیاتی هر دو نوع اجاق گاز را مقایسه کنید. از آنجا که در اکثر مناطق کشور نرخ برق به طور قابل توجهی بالا است ، هزینه های اجاق گاز به طور نسبی ارزان تر است – این بدان معناست که استفاده از اجاق گاز در طولانی مدت هزینه کمتری دارد. 

 

دوام اجاق گاز برقی در مقابل گاز معمولی

وقتی نوبت به دوام و بهره وری انرژی می رسد، باید در نظر بگیرید که کدام یک از این انواع اجاق ها می توانند برای مدت طولانی تری از شما پشتیبانی کنند. در این زمینه ، اجاق های گاز برنده مشخص هستند. دیده شده که اجاق های گاز 2 تا 5 سال بیشتر از اجاق های برقی دوام می آورند.

 

صرفه جویی در مصرف انرژی اجاق گاز برقی در مقابل گاز معمولی

بازده انرژی هر دو نوع اجاق گاز را مطالعه و مقایسه کنید. طبق داده ها ، اجاق های گاز 40٪ از نظر انرژی صرفه جویی می کنند ، در حالی که اجاق های برقی 74٪ از نظر انرژی صرفه جویی می کنند. این بدان معنی است که 74٪ انرژی هنگام استفاده از اجاق برقی به غذا منتقل می شود در حالی که در هنگام استفاده از اجاق گاز فقط 40٪ انرژی به غذا منتقل می شود. بنابراین ، انتظار داشته باشید که غذا با صفحه های آشپزخانه برقی سریعتر بپزد.

 

کنترل دما اجاق گاز برقی در مقابل گاز معمولی

اجاق های برقی را می توان با یک فشار ساده یک دکمه فعال کرد. با این وجود ، در یک اجاق گاز ، شعله نسبت به اجاق برقی سریعتر پایه ظرف را گرم می کند. همچنین ، با وجود شرایط مختلف دکمه ، کنترل دما یا گرما در اجاق گاز آسان می شود. بگذارید فقط بگوییم که اجاق گازهای گاز سریعتر به تغییرات دما نسبت به الکتریکی پاسخ می دهند.

 

ایمنی اجاق گاز در مقابل گاز معمولی

اگر خانواده در حال رشد ، با بچه ها و افراد مسن در اطراف خود دارید ، بهتر است با صفحه آشپزخانه برقی پیش بروید . چرا؟ چون ایمن تره! خطرات نشت گاز وجود ندارد. مشخص شده است که احتمال وقوع حوادث مربوط به آتش سوزی در اجاق گاز بیشتر است. 

 

تعمیر و نگهداری اجاق گاز برقی در مقابل گاز معمولی

وقتی صحبت از تمیز کردن اجاق ها می شود ، اجاق گاز برقی یک مزیت آشپز است. جدیدترین مدل های اجاق های برقی دارای سرپوش های سرامیکی صاف هستند . برای تمیز کردن به سادگی به یک پارچه مرطوب نیاز دارید پاک کردن مرتب آن با استفاده از یک پارچه نرم باعث می شود تا مدت ها درخشش و ظاهر جدیدی داشته باشید.

انتخاب بین اجاق گاز آشپزخانه برقی و گازی معمولی کاملاً بر اساس ضریب راحتی شما است. در اینجا هیچ انتخاب درست یا غلطی وجود ندارد. نکات مثبت و منفی هر دو اجاق گاز را بسنجید و آن را با نیاز خود برای رسیدن به خانه مناسب مطابقت دهید. برای هر گونه کمک ، با کارشناسان ما در HomeLane در تماس باشید .

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.