نکات برتر برای محدود کردن زمان استفاده از فناوری برای کودکان شما

siavashmousavi
۷ آذر, ۱۳۹۹
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

امروز میخواهیم به بررسی و نکات برتر برای محدود کردن زمان استفاده از فناوری برای کودکان شما بپردازیم.توسط چندین محقق ثابت شده است که امروزه کودکان تمایل دارند در هر روز حدود شش تا هشت ساعت خود را با از انواع مختلف ابزارهای تکنولوژیکی صرف کنند. این ابزار می تواند یک تلفن هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا تلویزیون باشد و به طور کلی در هر زمان مشخص بیش از یک دستگاه استفاده می کند.

لازم به یادآوری است که هنگامی که قصد دارید فرزندان خود را در معرض فن آوری بیش از حد قرار دهید، چندین اثر بد وجود دارد. یکی از آنها میزان خواب است که به دلیل افزایش زمان صفحه نمایش بهم می ریزد. بدین ترتیب خوابیدن برای فرزندتان دشوارتر می شود. بنابراین، به عنوان یک والدین، ​​باید اطمینان حاصل کنید که تمام پروتکل های بهداشتی مورد نیاز کودک خود را دنبال می کنید. به همین دلیل ما برخی از نکات و ترفندهای اساسی را که باید دنبال کنید به اشتراک می گذاریم.

 

نکات قابل توجه برای محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش

 

1. الگوی مناسب برای فرزندانتان باشید

اگر می خواهید استفاده از فناوری را برای کودک خود محدود کنید، ​​ابتدا باید الگوی فرزندتان باشید. معنای این امر این است که شما باید قبل از اینکه به فرزند خود آموزش دهید همان کار را انجام دهید. باید از عادت های بد خود صرف نظر کنید. به عنوان مثال، اگر عادت دارید بیش از حد به تماشای برنامه های تلویزیونی بپردازید، اقدامات شما یک الگوی بد برای فرزند شما است.

بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که در هنگام استفاده عادلانه از فناوری، ابتدا عادت های بد خود را کنار بگذارید و سپس فقط شما می توانید انتظار داشته باشید که فرزندتان شما را دنبال کند.

 

نکات برتر برای محدود کردن زمان صفحه نمایش برای کودکان شما تصویر 1

 

2. سعی کنید بیشتر خود را در زمینه فناوری و الکترونیک آموزش دهید

بچه های امروزی اکثراً اهل فن هستند و بیشتر از بزرگسالان در مورد لوازم الکترونیکی اطلاعات دارند. این دلیلی است که شما همیشه باید از آخرین برنامه ها و روند رسانه های اجتماعی به روز باشید.

یکی از دلایل اصلی چنین پیشنهادی این است که اگر خودتان آن را تجربه نکرده باشید، نمی توانید به او آموزش دهید. در اینجا نیز همین مفهوم صدق می کند. اگر از خطرات فن آوری و رسانه های اجتماعی همراه با خطرات ذاتی آنها اطلاع نداشته باشید. می توانید همین موارد را به فرزند خود بیاموزید. به عنوان مثال، اگر معنای رتبه بندی بازی های ویدیویی ESRB یا PEGI را نمی دانید، نمی توانید از انجام برخی بازی های ویدیویی ساخته شده برای مخاطبان با بالغ برخوردار شوید.

بدین ترتیب، بهترین کار این است که در اوقات فراغت خود تا آنجا که می توانید در مورد فناوری و اینترنت اولویت داشته باشید.

 

نکات برتر برای محدود کردن زمان صفحه نمایش برای کودکان شما تصویر 2

 

3. مناطق بدون فناوری را در خانه خود توسعه دهید

بهترین کار این است که در خانه خود مناطقی را ایجاد کنید که فاقد هرگونه فناوری یا ابزار باشند. در این مناطق، از جمله لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند، هیچ گونه وسایل الکترونیکی مجاز نیستند. به عنوان مثال، شما می توانید اتاق ناهار خوری خود یا اتاق مطالعه کودک خود را دارای مناطق بدون فناوری بسازید. این به این معنی است که هنگام غذا خوردن (اتاق ناهار خوری) و یا اینکه کودک هنگام انجام تکالیف (اتاق مطالعه) حواس شما و خانواده تان نخواهد شد.

 

4- زمان خود را برای خانواده اختصاص دهید تا فقط از فناوری فاصله بگیرید

شما باید زمانی را برای کل خانواده خود اختصاص دهید که گاهاً از استفاده از فناوری فاصله بگیرند. به عنوان مثال، یک ساعت قبل از خواب ، می توانید زمان با کیفیت را با کودک و سایر اعضای خانواده خود بگذرانید. و هیچ گونه تداخلی در تلویزیون، بازی های ویدیویی و غیره نداشته باشید. چنین روشی به عنوان “سم زدایی دیجیتال” شناخته می شود.

در این دوره سم زدایی، می توانید با فرزند خود در مورد تحصیل، روزهای مدرسه یا حتی هرگونه مسائل شخصی مرتبط با خود صحبت کنید. زمان مناسبی برای پیوند و تقویت روابط شما با کودک خواهد بود. فرزند شما نیز از همین موضوع قدردانی خواهد کرد و نمی ترسد که در هر زمان دیگری هر موضوعی را با شما در میان بگذارد.

 

5. کودکان خود را در استفاده از ابزار فناوری کنترل کنید

این روزها، هر ابزار فناوری همراه با یک کنترل والدین است که شما می توانید نیازهای خود را جستجو کنید. و متناسب با آنها تنظیم کنید. شما فقط با یک کلیک یک دکمه می توانید به راحتی از کودکان خود در برابر هرگونه محتوای صریح در تلویزیون و اینترنت محافظت کنید. علاوه بر این، با کمک کنترل والدین، ​​همچنین می توانید فعالیت کودک خود را کنترل کنید. از این طریق می دانید چه چیزی در تلویزیون تماشا می کند. یا از طریق تلفن هوشمند بازی می کند. حتی می دانید که آنها چه وب سایت هایی را در اینترنت بازدید می کنند. و آیا برای مشاهده فرزند شما مناسب هستند یا خیر.

 

6. با کودک خود صحبت کنید

صحبت با کودک در مورد خطرات تماشای بیش از حد تلویزیون یا بازی های ویدئویی بسیار خشن، درس های ارزشمندی را به کودک می آموزد. ممکن است فرزند شما از خطرات آگاهی نداشته باشد. به همین دلیل وظیفه شما است که به او اطلاع دهید.

بعلاوه، بهترین کار این است که در مورد شکارچیان آنلاین با کودک خود صحبت کنید. در صورتی که کودک شما وقت زیادی را در اینترنت و رسانه های اجتماعی می گذراند. شما می توانید با کودک خود در مورد راههای جلوگیری از چنین خطرات احتمالی با فرزند خود صحبت کنید.

 

7. گذرواژه های آنلاین فرزند خود را بشناسید

بسته به سن فعلی فرزندتان، می توانید کلیه رمزهای عبور آنلاین او، از جمله هر حساب رسانه اجتماعی را بدست آورید. همچنین ضروری است که هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی قوانین مشخصی وضع کنید.

اکثر کودکان امروز بلوغ لازم برای رسیدگی به هر مشکلی را که ممکن است به صورت آنلاین مواجه شوند ندارند. یکی از این مشکلات آزار و اذیت شخصی است. بنابراین، شما باید مسئولیت خود را به عنوان والدین انجام دهید. و از این طریق به کودک خود کمک کنید تا بتواند از چنین رفتارهایی در امان باشد.

 

8- فعالیت های بیرون را تشویق کنید

اگر از ابتدا از کودک خود مراقبت نکنید، او برای به دست آوردن سرگرمی بسیار به فناوری و ابزارها وابسته می شود. بنابراین، شما همیشه باید کودک خود را به بیرون رفتن و انجام فعالیت های بدنی تشویق کنید. به جای اینکه بیشتر وقت خود را جلوی کامپیوتر یا تماشای تلویزیون بگذرانید.

شما همچنین می توانید کودک خود را به انجام کارهای مختلف داخل منزل، مانند خواندن کتاب، آشپزی، هنر، تلاوت، رقص، آواز و غیره تشویق کنید. چنین فعالیت هایی در فضای باز و داخل خانه به بهبود سطح خلاقیت کودک کمک می کند. که می تواند به او کمک کند. یا او بهتر است در درس بخواند.

 

نکات برتر برای محدود کردن زمان صفحه نمایش برای کودکان شما تصویر 3

 

9. سعی کنید زمان صفحه نمایش را به عنوان یک امتیاز برای فرزند خود در نظر بگیرید

لازم به ذکر است که شما باید برای فرزندتان امتیاز صفحه نمایش را به عنوان یک حق انتخاب کنید و نه یک حق. این بدان معنی است که شما قوانین خاصی را در مورد چگونگی استفاده کودک از تلویزیون، کامپیوتر یا حتی تلفن هوشمند تعیین خواهید کرد. با تعیین محدودیت برای کودک خود، می توانید مدت زمان کلی صفحه نمایش را کاهش دهید. در نتیجه به کودک کمک می کنید تا در طولانی مدت عادت ها و آداب و معاشرت های بهتر را یاد بگیرد.

علاوه بر این، این امر به کودک شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری روی تحصیلات خود داشته باشد. دلیل این امر این است که بدون داشتن تحصیلات صحیح، نمی توانید انتظار داشته باشید. که فرزندتان آینده شغلی موفقی داشته باشد.

همچنین می توانید برای کودک خود جوایز کم هزینه تعیین کنید. تا در هنگام استفاده نکردن از تلویزیون یا بازی های ویدئویی کمتر روی رایانه ، احساس کند او جایزه می گیرد.

 

10. از قرار دادن وسایل محتوای رسانه ای در اتاق خواب کودک خودداری کنید

از آنجا که پیگیری فعالیتهای روزانه فرزندتان تقریباً تقریباً غیرممکن است. اگر به هیچ وسیله محتوای رسانه ای در اتاق خواب او اجازه ندهید پیشنهاد بسیار بهتری خواهد بود. از جمله این وسایل می توان به تلویزیون، کنسول بازی های ویدیویی، رایانه، لپ تاپ، تلفن های هوشمند و … اشاره کرد.

دلیل این امر این است که همه این وسایل ممکن است کودک شما را وادار به استفاده از آنها تا اواخر شب کنند. و در نتیجه منجر به تداخل در الگوی خواب آنها شود. بنابراین بر چرخه های خواب تأثیر می گذارد. چنین شرایطی بعداً می تواند در مرحله بعدی زندگی کودک شما به بی خوابی تبدیل شود. و بیشتر منجر به عوارض طولانی مدت از جمله علائم افسردگی شود. مگر اینکه بخواهید فرزندتان آن مسیر را طی کند، بهتر است زودتر پیشگیری کنید.

 

نتیجه

حتی اگر اثرات خاصی روی افزایش استفاده از فناوری وجود داشته باشد. توجه به این نکته ضروری است که نباید فرزندان خود را از فناوری جدا کنید. در پایان باید بگوییم فناوری همیشه به فرزندان شما کمک می کند. تا مهارت های نرم خود را که ممکن است در مرحله بعد از زندگی به آنها نیاز داشته باشند، توسعه دهند. به همین دلیل است که شما باید همیشه استفاده عادلانه از ابزارهای تکنولوژیک را تبلیغ کنید. نه اینکه استفاده آنها را کاملاً متوقف کنید.

بعلاوه، اگر می توانید به فرزندان خود کمک کنید. تا فناوری را به طور دقیق مدیریت کنند و به آنها بیاموزند که از آن به درستی استفاده کنند، هیچ نگرانی وجود ندارد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.