مواردی که باید هنگام انتخاب عینک اول کودکان خود به خاطر بسپارید

siavashmousavi
۷ آذر, ۱۳۹۹
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

نمی توان انکار کرد که انتخاب عینک برای کودکان یک چالش بزرگ است، به ویژه برای اولین بار. شما باید اطمینان حاصل کنید که عینک نه تنها بسیار مناسب است بلکه شیک است. با توجه به اینکه این روزها بسیاری از مارک های عینک در حال ظهور هستند، سخت است که تشخیص داد که کدام یک خوب است. بنابراین، با توجه به این موضوع، ما این راهنمای جامع را ایجاد کرده ایم که به شما به عنوان والدین کمک می کند تا عینک مناسب کودک خود را انتخاب کنید.

 

نکاتی که باید هنگام انتخاب اولین عینک کودکان خود در نظر بگیرید

 

1. درباره Fit اطلاعات کسب کنید

به عنوان یک دید کلی، عینک هایی که برای بچه های خود می خرید همیشه باید راحت باشد و برای چشم های آنها خیلی بزرگ نباشد. علاوه بر این، پد های بینی روی عینک باید قابل تنظیم باشند. زیرا به طور کلی از پد های بینی سیلیکونی در عینک های کودکان استفاده می شود. این پد های سیلیکونی تمایل به راحتی دارند و می توانند بیشتر اوقات عینک را در بینی کودک خود نگه دارند.

اطمینان از متناسب بودن عینک کودک بسیار ضروری است. زیرا ممکن است کودک شما تمایل به استفاده از عینکی که مناسب نیست و به سرعت می افتد نداشته باشد.

 

عینک

 

2. کیفیت ساخت و طول عمر عینک

وقتی قصد خرید فریم های عینک بچه های خود را دارید، همیشه باید ماندگاری آن را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که وایر فریم ها برای کودکان دوام چندانی ندارند. زیرا ممکن است به سرعت خم شوند. از طرف دیگر، قاب های پلاستیکی از قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار هستند. اما لولاهای حمایتی نسبت به فریم های سیم کمتر قابل تنظیم هستند. بنابراین، پیشنهاد می شود که در درجه اول فریم های پلاستیکی را انتخاب کنید و سپس فریم های سیمی ها بخرید.

همیشه لنزهای پلی کربنات را انتخاب کنید. زیرا هنگام افتادن آنها خرد نمی شوند و می توانند برای فضای باز بسیار مناسب باشند. در مقایسه با لنزهای شیشه ای، این لنزهای پلی کربنات به طور کلی دوام بیشتری دارند. حتی اگر هزینه آنها کمی بیشتر باشد. گزارش شده است که لنزهای پلی کربنات دوام 12 برابر بیشتر از لنزهای پلاستیکی معمولی دارند. و همچنین 100٪ محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش را برای سایش در فضای باز ارائه می دهند.

 

3. به فرزندان خود اجازه دهید فریم های خود را انتخاب کنند

اگر بتوانید به فرزندتان اجازه دهید فریم ها را براساس علاقه خودشان از نظر زیبایی و راحتی انتخاب کند، تصمیم خیلی بهتری خواهد بود. این به این دلیل است که قرار است کودک شما عینک بزند و نه شما. بنابراین، ارائه آزادی خلاقیت در این مورد ضروری است.

کودک شما می تواند شکل قاب مورد علاقه خود و همچنین رنگ را انتخاب کند. و بدین ترتیب به انتخاب خود رضایت دهد. سعی کنید تعداد متوسطی از گزینه ها را به فرزندتان بدهید. زیرا گزینه های خرید بسیار کم یا زیاد می تواند کودک شما را گیج کند.

 

مواردی که باید هنگام انتخاب عینک اول کودکان خود به خاطر بسپارید تصویر 2

 

4- سعی کنید تعمیرات عینک را به فروشنده ای که خریداری کردید بسپارید

شکی نیست که شیشه ها به راحتی خرد می شوند و وقتی صحبت از عینک بچه ها می شود، باید به دنبال سیاست های تعمیرات از طرف سازنده یا خرده فروش باشید. این باعث می شود که شما و فرزندتان خیالی آسوده داشته باشید و بدانید که در صورت شکستن عینک، می توان آنها را به سرعت جایگزین کرد و تقریباً کم و بدون هیچ هزینه اضافی تعویض می شوید.

علاوه بر این، در صورت ادامه خرید عینک بچه گانه، برای درخواست ضمانت نامه نیز اقدام کنید.

 

5. لنز شیشه ای روکش دار را انتخاب کنید

قبل از اینکه سرانجام در مورد نوع لنزهایی که به عینک بچه های شما وارد می شود تصمیم بگیرید، ضروری است که بدانید لنزها دارای روکش روی آنها نیز هستند. برخی از لنزها دارای پوشش ضد بازتاب هستند. در حالی که گزینه های دیگری وجود دارد که لنزها دارای یک پوشش ضد خراش هستند.

لنزها دارای پوشش محافظ UV نیز هستند. زیرا می توانند از چشمان کودک در برابر اشعه ماورابنفش مضر آفتاب محافظت کنند.

 

6. به کودک خود اجازه دهید از زمان استفاده از عینک مطلع شود

هنگامی که کودک شما برای اولین بار عینک خود را خریداری می کند. به عنوان یک والدین، ​​باید اجازه دهید کودک هنگام استفاده از عینک احساس راحتی کند. قبل از اینکه چنین کاری را انجام دهید، همیشه بهتر است ابتدا با یک چشم پزشک مشورت کنید. با مشورت با یک چشم پزشک، می توانید توصیه های مربوط به مدت زمان یا چند بار در روز کودک خود را برای اولین بار از آن استفاده کنید.

مواردی که باید هنگام انتخاب عینک اول کودکان خود به خاطر بسپارید تصویر 3

7. گزینه هایی که اگر کودک شما ورزش می کند به دنبال آنها باشید

در صورتی که کودک شما بیشتر وقت خود را به بازی در فضای باز دوست دارد، باید اطمینان حاصل کنید که عینکی که می خواهید خریداری کنید از این هدف پشتیبانی می کند. بنابراین، لازم است در مورد همین مورد با پزشک چشم صحبت کنید. زیرا عینک معمولی برای مقاومت در برابر آسیب های ورزشی کافی نیست.

 

8- به کودک خود یادآوری کنید که باید شیشه های عینک را تمیز نگه دارد

اگر می خواهید عمر عینک کودک شما بیش از حد لازم باشد، باید اطمینان حاصل کنید که به کودک خود یاد می دهید چگونه از عینک خود مراقبت کند. اولین قدم این است که با کودک خود یک لنز دستمال مرطوب دستمال مرطوب نگه دارید تا کودک بتواند به سرعت عینک های خود را پاک کند.

پیشنهاد می شود که هرگز نباید از استفاده هر نوع الکل مالش دهنده یا پاک کننده پنجره روی عینک کودک خود پیشگیری کنید. زیرا این پاک کننده ها دارای برخی مواد شیمیایی سمی هستند که در طولانی مدت برای چشم و صورت کودک مضر هستند. از طرف دیگر استفاده از پارچه های میکروفیبر بهترین گزینه برای تمیز نگه داشتن و خراشیدن عینک است.

گاهی اوقات ممکن است به دلیل تجمع بیش از حد چربی و عرق پوست، عینک آن بدبو شود. توصیه می شود از آب ولرم و یک صابون ظروف ملایم استفاده کنید. این مقرون به صرفه ترین و در دسترس ترین روش برای تمیز کردن عینک کودک است. بعلاوه، همیشه کودک خود را تشویق کنید که هرگز از پیراهن یا روکش خود برای تمیز کردن لنزهای شیشه ای خود استفاده نکند. دلیل این امر این است که الیاف پارچه ممکن است حاوی ذرات گرد و غبار باشد که در نهایت باعث خراش سطح لنزها می شود.

 

مواردی که باید هنگام انتخاب عینک اول کودکان خود به خاطر بسپارید تصویر 4

 

9. شروع به تشویق کودک خود برای استفاده از عینک کنید

کودک شما برای اولین بار از استفاده از عینک کمی احتیاط خواهد کرد. به همین دلیل ضروری است که به او بگوییم در عینک جدید بسیار زیبا به نظر می رسد. سعی کنید کودک خود را هنگام استفاده از آن تحسین و تشویق کنید. زیرا باعث می شود کودک در مورد دیدگاه دیگران قضاوت کمتری کند.

هنگامی که کودک شما می بیند که شما در حال صحبت کردن در مورد عینک و چقدر عالی پوشیدن آن هستید، به احتمال زیاد شروع به استفاده از عینک نیز می کند.

در صورتی که احساس می کنید تشویق شما به هیچ وجه موثر نیست، به جای اینکه کودک خود را مجبور به استفاده کنید، باید به اقدامات دیگری متوسل شوید. مجبور کردن فرزندتان به انجام کاری که دوست ندارد، باعث ترس و اضطراب می شود. بنابراین بهتر است کمی به کودک خود فرصت دهید. تا خود را با همان شرایط وفق دهد تا بتواند زود پوشیدن آنها را شروع کند.

10. یادگیری مزایای استفاده از عینک ایده آل

استفاده از یک عینک صحیح در بهبود بینایی کودک ضروری است. البته به شرطی که کودک طبق دستور پزشک از آن استفاده کند. این امر نگرانی های مختلف چشم، از جمله خستگی چشم، تیرگی و خستگی چشم را کاهش می دهد.

هنگامی که اولین عینک کودک خود را خریداری کردید، پیشنهاد می شود برای هر نکته و ترفند مورد نیاز به چشم پزشک مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید بدانید که آیا فرزند شما هنگام استفاده از رایانه باید عینک خود را به چشمش بزند، چشم پزشک نیز به همان جواب می دهد.

 

عینک

 

نتیجه

خرید عینک ایده آل برای کودک شما وقتی می دانید به دنبال چه چیزی باشید، کار بسیار ساده تری می شود. ما صمیمانه امیدواریم که لیست نکات فوق برای شما مفید واقع شود. اگر به دنبال خرید محصولی هستید که بتواند برای مدت طولانی برای فرزند شما دوام داشته باشد، درک اشاره گرهای ذکر شده در بالا ضروری است. علاوه بر این، خرید کالای با کیفیت مناسب با پشتیبانی ایده آل پس از فروش به شما کمک می کند. تا خیال آسوده و احساس اطمینان به محصول یا مارک مذکور داشته باشید.

چندین مارک شناخته شده در مورد عینک بچه ها وجود دارد. به همین دلیل شما همیشه باید قبل از خرید یک محصول مراقبت از چشم برای کودک خود، یک تحقیق جامع انجام دهید. در آخر، اطمینان حاصل کنید که کودک شما از دستورالعمل های پوششی ارائه شده توسط چشم پزشک پیروی می کند. و رفتن به او خوب است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.