در هنگام خرید هود آشپزخانه به چه نکاتی دقت کنیم

siavashmousavi
۱۶ آذر, ۱۳۹۹
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

امروز میخواهیم به بررسی مشخصات و ویژگی های هود آشپزخانه مناسب منزل بپردازیم.اینکه موقع خرید باید به چه موضوعاتی توجه کنیم تا هود ایده ال منزل ما باشد.همانطور که میدانید اگر از ما بپرسید چه مارکی بهترین است ما به شما هود آشپزخانه کلایبرگ را مرفی می کنیم.

 

چگونه از اجاق گاز آشپرخانه خود استفاده می کنید؟

چه نوع غذاهایی می پزید؟ چه مقدار غذا همزمان می پزید؟ آیا کنسرو سازی زیادی انجام می دهید؟ آیا با روغن آشپزی می کنید یا زیاد سرخ می کنید؟ چند وقت یکبار غذاهای چرب یا قوی می پزید؟ اینها سوالات مهمی هستند که باید هنگام انتخاب هود آشپزخانه محدوده جدید خود در نظر بگیرید.

 

چقدر از اجاق گاز آشپرخانه خود استفاده می کنید؟

روزانه به طور متوسط ​​چه مدت زمان برای استفاده از اجاق گاز خود صرف می کنید؟ آیا روزانه سه وعده غذا می پزید؟ آیا شما از هر مشعل استفاده می کنید یا فقط از یک یا دو استفاده می کنید؟ یا روی صفحه آشپزی خود یک کباب پز یا گریل دارید؟

این سوالات به شما کمک می کند نوع هود آشپزخانه مناسب برای شما مناسب باشد. همچنین به شما احساس می کند که هود شما هنگام استفاده چقدر کار خواهد کرد.

بدیهی است که هرچه زمان بیشتری را در اجاق گاز بگذرانید، از هود محدوده خود بیشتر استفاده خواهید کرد و اندازه و انتخاب هود برد مناسب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نیازهای خاص هود آشپزخانه شما با توجه به شرایط آشپزی منحصر به فرد شما، با سایر موارد متفاوت خواهد بود. نیازهای هود رنج از خانه ای به خانه دیگر و شخصی به فرد دیگر متفاوت است. بعضی از خانواده ها از اجاق گاز با حرارت زیاد استفاده می کنند. اما فقط یک یا دو بار در روز آشپزی می کنند. محدوده پنج ستاره وایکینگ و ولف گاز نمونه های خوبی از این نوع اجاق گازهای با خروجی بالا است.

 

هودهای محدوده پرولین 129 HA4

 

در این موارد، ما برای اطمینان از CFM و پوشش کافی در هنگام پخت و پز شدید، اندازه هود خود را اندازه یک اندازه توصیه می کنیم. همچنین باید مطمئن شوید که هود قدرتمندتری دارید که می تواند براساس نیازهای آشپزی تنظیم شود.

خانواده های دیگر در تمام طول روز از غذای آش برای غذاهای مختلف و غذاهای آماده استفاده خواهند کرد. در اینجا دوباره هود برد را برای شدیدترین حالت ممکن اندازه کنید و سپس از کنترل سرعت پایین برای تنظیم دقیق اگزوز دقیقاً به آنچه شما نیاز دارید استفاده کنید.

در بیشتر اوقات، مشتریان فکر می کنند که بیش از آنچه در واقع نیاز دارند به ظرفیت اگزوز بیشتری نیاز دارند. معمولاً ظرفیت اگزوز بالاتر هم در هزینه اولیه و هم در هزینه نصب برابر با واحدهای گران تر است. همچنین هنگامی که هود در حالت بلندی کار می کند صدای شما را زیاد می کند. اگرچه در حالت کم صدا می تواند صدا را کاهش دهد.

 

به چه اندازه کانال هوایی نیاز دارم؟

هود با ظرفیت بیشتر، به مجرای بزرگتر و اتصالات بیشتری نیاز دارید تا حداکثر بهره وری را داشته باشید. برای ساخت و سازهای جدید، این به طور کلی مشکلی ندارد. نصب و راه اندازی کانال های هود محدوده و مواد می تواند در قرارداد گرمایش و تهویه مطبوع گنجانده شود.

برای مشتریانی که در حال بازسازی آشپزخانه یا فضای بیرونی هستند، افزایش اندازه کانال از 4 “به 6” به 8 “به 10” می تواند هزینه بر باشد. هنگام برنامه ریزی پروژه خود و درنظر گرفتن گزینه های مختلف هود یا دامنه هود، این مورد را در نظر بگیرید.

 

شیلنگ باغ متصل به شیر آتش نشانی

خرید هود قدرتمند و اتصال آن به مجاری یا مجاری بسیار كوچك مانند اتصال شیلنگ باغ به مكان آتش نشانی است و انتظار دارد كه هیدرانت با تمام ظرفیت كار كند. برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از هود خود می برید، حتماً با افزایش CFM هود برد خود، اندازه کانال را افزایش دهید.

موارد زیر را توصیه می کنیم:

CFM قطر کانال
حداکثر 600 CFM 6 اینچ یا بزرگتر
600 تا 1000 CFM 8 اینچ یا بزرگتر
1000 تا 1800 CFM 10 اینچ یا بزرگتر
2000+ 12 اینچ یا بزرگتر

برخی از مشتریان تنها یک هود بزرگ و قدرتمند خریداری می کنند تا متوجه شوند که در درجه اول از آن با سرعت اول یا دوم استفاده می کنند. این می تواند ایده آل باشد، به خصوص برای کاهش حجم. یک موتور یا دمنده بزرگتر می تواند کندتر و ساکت تر کار کند و همان مقدار هوا را در مقایسه با موتور کوچکتر حرکت دهد.

انتخاب هود محدوده ای که به راحتی قابل استفاده باشد ، عالی به نظر برسد و همچنان دارای قدرت کافی باشد ، هرگز آسان و مقرون به صرفه نبوده است. بیایید چند فاکتور دیگر را بررسی کنیم که بر عملکرد یک هود تأثیر می گذارند. 

هود آشپزخانه
منطقه ضبط موثر (سایه خاکستری) از یک هود محدوده 

یکی از مهمترین مواردی که باید با هود محدوده جدید خود در نظر بگیرید ، “منطقه ضبط موثر” است. این منطقه از هود محدوده است که به طور موثر جریان هوا را به طرف دمنده اگزوز گیر می دهد و کانال می کند تا خارج شود. منطقه را به صورت قیف در نظر بگیرید. شما می خواهید دود ، بخار و بوها را با حداقل هوای اضافی جذب کرده و جذب کنید.

اندازه دمنده ، طراحی هود دامنه و اندازه هود همه در ناحیه ضبط موثر تأثیر دارند. در زیر به هریک از این عوامل خواهیم پرداخت.

 

اندازه دمنده Range Hood یا Vent Hood

 

PLFW 832 برنده مسابقه عکس

 

اولاً ، به فن های داخل هودهای برد یا هودهای تهویه معمولاً دمنده گفته می شود. اندازه دمنده در فوت مکعب در دقیقه (CFM) جریان هوا اندازه گیری می شود. هرچه جریان هوا بیشتر باشد ، هوای بیشتری می توان از منطقه پخت و پز خارج کرد. با این حال ، بزرگتر همیشه بهتر نیست.

اگر بیش از حد از دمنده استفاده می کنید یا هود برد خود را با حداکثر سرعت در تمام مدت کار می کنید. انرژی الکتریکی مورد نیاز برای کارکردن دمنده را با سرعت زیاد هدر می دهید. شما همچنین هوای خانه خود را که برای گرم کردن یا خنک کردن آن پرداخت کرده اید، خارج می کنید. این میزان مصرف انرژی خانه شما را افزایش می دهد. و فرآیند خروجی پخت و پز بسیار ناکارآمد را ایجاد می کند.

شرایط ایده آل موقعیتی است که شما به اندازه هوای مورد نیاز برای پاکسازی بخارات پخت و پز از آشپزخانه یا محل آشپزی حرکت کنید و نه بیشتر. این یکی از دلایلی است که اکثر هودهای برد به شما امکان انتخاب از سرعت های مختلف را می دهند.

علاوه بر این، اندازه دمنده باید با اندازه هود مطابقت داشته باشد تا کارآیی هرچه بیشتر داشته باشد. برخی از هودهای بسیار بزرگ دارای “مناطق ضبط موثر” بسیار کوچک برای اگزوز هستند. هودهای با کیفیت بالاتر به گونه ای مهندسی و مونتاژ می شوند که دمنده برای طراحی خاص آن مدل ، اندازه و قدرت مطلوب باشد.

 

هود محدوده پرولین خود را امروز دریافت کنید!

 

طراحی هود آشپزخانه Range Hood یا Vent Hood

دومین متغیری که به طور چشمگیری بر منطقه ضبط موثر هود برد یا هود شما تأثیر می گذارد ، طراحی هود برد است. اساسی ترین م designلفه طراحی ، شکل کاپوت و موقعیت دمنده است. به عنوان مثال ، اگر شما یک کاپوت تخت با طراحی کم نمای ، هوا را از فیلترهای بافل استیل ضد زنگ می کشید ، قسمت اصلی گرفتن مستقیماً زیر موتور دمنده قرار دارد. مکش نزدیک به لبه های کاپوت یا دورتر از مرکز کاهش می یابد.

عدم کارایی دمنده Range Hood

 

در این نمودار زیر ، طراحی سایبان به شکل هرم سنتی با دمنده بالاتر در هود ، اجازه می دهد تا خروجی پخت و پز با کارآیی بیشتری فیلتر شود. برای برداشتن راحت ، به سمت دمنده بطور مساوی تر کشیده و مورب می شود.

 

بازده دمنده Range Hood

در طراحی هود آشپزخانه محدوده اخیر ، به راحتی می توان فهمید که چگونه طرح هود یا هود تخلیه، اگزوز پخت و پز را در دمنده تلفیق و قیف می کند و بسیار موثرتر است.

 

سایز هود آشپزخانه Hood Range یا Hood Hent

 

هود آشپرخانه

 

سومین متغیری که در منطقه ضبط موثر هود محدوده شما تأثیر می گذارد اندازه هود است : عرض و عمق. شما می توانید محکم ترین و دقیق ترین هود هوا را داشته باشید و اگر روی صفحه آشپزی را نپوشانید ، دائماً با مشکل تخلیه اگزوز آشپزی مواجه خواهید شد. آلودگی های ناخواسته در خانه شما باقی می ماند که می تواند تأثیرات سوئی بر سلامتی شما بگذارد.

این امر به ویژه در مورد هودهای مرتب نصب شده روی میزهای آشپزخانه جزیره صدق می کند. برخلاف هودهای  دیواری ، هوا می تواند از همه جهات وارد هودهای جزیره شود.

هود آشپزخانه

ممکن است از خود بپرسید: آیا من به یک هود بزرگ نیاز دارم؟ در زیر نحوه تعیین اندازه هود را به شما نشان خواهیم داد.

عرض : در صورت امکان ، اندازه هود آشپزخانه را 6 “عرض از صفحه آشپز بزرگتر کنید. به عنوان مثال ، اگر یک صفحه آشپزی 30 اینچی دارید ، اندازه هود محدوده شما باید 36 اینچ باشد.

عمق : بیشتر هودهای برد با عمق 22-27 اینچ و برخی از هودهای با دامنه 30 سانتی متر عمق دارند.

هرچه پوشش بیشتر باشد ، برای آشپزهای جدی ، به خصوص برای هودهای محدوده جزیره ، بهتر است.

اگر مرتباً از آشپزخانه خود استفاده می کنید یا در امر آشپزی جدی هستید، به یاد داشته باشید “پوشش اصلی است.” این امر مخصوصاً در مورد هود محدوده جزیره بسیار صدق می کند زیرا هوا بسیار آزادتر از بالای و روی یک آشپزخانه جزیره حرکت می کند تا اینکه در اطراف یک صفحه آشپزخانه توسط یک دیوار.

همچنین می توانید با نگه داشتن آشپزی خود در زیر قسمت اصلی جذب هود ، به خود کمک کنید. BBQ و محیط های پخت و پز دود شدید ، چه در محیط داخلی و چه در فضای باز ، به پوشش کافی نیز نیاز دارند. اندازه هود محدوده حیاتی است. اگر نتوانید دود و اگزوز را بگیرید ، نمی توانید از شر آن خلاص شوید.

توجه داشته باشید که داشتن موتور بسیار بزرگ و بسیار قدرتمند نیز امکان پذیر است. شما نمی خواهید بیش از حد هوا را از آشپزخانه خود مکش کنید. در غیر این صورت ، ممکن است برای تأمین اکسیژن اضافی آشپزخانه خود به کیت هوای آرایش نیاز داشته باشید .

اینها برخی از عوامل اساسی است که باید فکر کنید تا در نهایت با یک هود روبرو شوید که نیازهای شما را برآورده کند ، خواه یک هود بزرگ 60 دریچه ای باشد ، یک هود 30، یا هر چیزی در این بین. به هودهای محدوده پرولین مراجعه کنید تا هود مناسبی را برای خود پیدا کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.